Welkom

Hello! My name is Jasmina and I am the owner of the webshop Penpal Junkie ( www.pp-junkie.com ). I love everything thats cute, especially cupcakes!

Postcrossing part 2

Postcrossing

Jasmina schreef er al eerder een blog over, maar ook ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen.E-mail  is natuurlijk ontzettend handig en snel. Juist daarom is het leuk om ouderwets (ouderwets? Hartstikke modern!) weer iets met de post te versturen. Een brief of een kaartje, naar een vriendin aan de andere kant van het land of een onbekende aan de andere kant van de wereld.



De website Postcrossing [http://www.postcrossing.com] geeft je de mogelijkheid met onbekenden kaarten uit te wisselen. Hoe leuk is dat, kaarten sturen naar én ontvangen van mensen die je helemaal niet kent! Het is lekker simpel: Je maakt een profiel aan, voert je adres in, en dan kan je aan de slag!



Ik ben nog maar een paar maanden actief op de site, en heb nu 14 kaarten verstuurd en 15 ontvangen. Het leukste vind ik trouwens het sturen, misschien omdat geven nou eenmaal leuker is dan nemen! Kaartjes van mij zijn ontvangen door mensen in onder andere Finland, Amerika, Duitsland, Noorwegen, Rusland en Australië. Ik heb kaartjes uit onder andere de Oekraïne, China, Taiwan, Thailand en Duitsland.



Wat voor soort kaartje je stuurt ligt helemaal aan jezelf. Hema heeft leuk vormgegeven kaartjes, maar ik vind het ook heerlijk om op de markt te zoeken naar oude, ongebruikte kaarten. Ook maak ik graag zelf kaarten. Sommige postcrossers hebben in hun profiel lijstjes met wat voor soort kaarten ze willen ontvangen (of wat juist niet), maar ik vind het leuk om dat aan de creativiteit van de verzender over te laten.



Wat me trouwens opvalt: buitenlandse postzegels zijn veel mooier! Nederlandse postzegels zijn hartstikke saai. Waar zijn de tijden van prachtig geïllustreerde plaatjes als een soort kers op de taart? Maar ja, niks aan te doen. Meer reden om je kaart zo leuk mogelijk te maken!







1 reacties:

Vera zei

Wat een leuk idee zeg! Had hier nog nooit van gehoord :)

Een reactie posten

Webshop