Welkom

Hello! My name is Jasmina and I am the owner of the webshop Penpal Junkie ( www.pp-junkie.com ). I love everything thats cute, especially cupcakes!

Yummy cupcakes

Baking cupcakes!
Als er iets is waar ik van houd is dat wel cute cakejes. Bakken en lekker in de keuken staan om heerlijke zoete dingen, taart, cupcakes en meer te bakken. I love that! Vandaag had ik eindelijk weer eens tijd om heerlijk cupcakes te bakken. Snel naar appieheijn, wat leuke decoraties kopen en let’s start

Normaal koop ik een bakmix voor cupcakes. Daar zit alles dus al in. Maar dit keer wilde ik alles zelf maken, zodat het ook echt selfmade proeft. Ik kocht alle ingrediënten voor 12 basis cupcakes.


Ingrediënten, op kamertemperatuur voor het beste resultaat: (voor 12 cupcakes) Basisrecept:
·         125 gram zachte boter of roomboter.
·         125 gram zelfrijzend bakmeel
·         125 gram kristalsuiker
·         2 eetlepels melk
·         2 grote eieren

Voordat je begint met de cupcakes *het basisrecept moet je de oven eventjes voor verwarmen op 170 graden. Plaats alvast de vormpjes op de bakplaat.



De eerste stap:
Doe 125 gram boter in een kom. Het beste is boter op kamer tempratuur zodat het goed zacht is. Snijd de boter in kleine stukjes en mix dit tot een glad mengsel. Voeg hier de 125 gram suiker aan toe. Elke keer in kleine beetjes en mix het weer door elkaar.

Voeg bij het mengsel een voor een de eieren toe en blijf dit mixen totdat het een mooi, glad mengsel word.


Hierna voeg je het zelfrijzende bakmeel toe. 125 gram. Elke keer verdeeld erbij doen en blijven mixen tot een mooi, luchtig mengsel.
Als laatste voeg je 2 eetlepels melk toe. Het liefst de melk op kamertempratuur. Nog eventjes 2 minuten mixen tot een luchtig en glad mengsel.


Pak je bakvorm en vormpjes erbij en vul deze tot de helft met het mengsel. Verdeel alles even eerlijk en plaats daarna de cakejes in de oven.
Bak deze 20 tot 25 minuten goudbruin in de oven op 170 graden.


Nadat de cakejes klaar zijn. Controleer dit goed door met een
satéprikker in het cakeje te gaan. Komt deze er droog uit zijn de cakejes gaar.




Dan nu het versieren! Ik gebruik sprinkles, icing, fondant/marsepeijn en snoepfiguurtjes.


De icingtube met een spuittuutje aansluiten en de cakejes versieren. Je kunt ook allerlei andere kleuren, vormen en smaken fondant enz kopen bij een cake/bak winkel.



En dit is het eind resultaat!
Mijn eigen gemaakte cupcakes:D
Het is superleuk om te doen, lekker en zoet! Ook heel erg leuk om s'middags gewoon te doen.
k vind cupcakes heerlijk om te maken en ze smaken altijd lekker! Jeej.






En? Gaan jullie deze cupcakes maken?
Liefs,

7 reacties:

Vera zei

Ik moet daar echt een keer de tijd voor nemen. Het is zo leuk, maar doe het eigenlijk nooit!

Sasha zei

wat een leuk artikel heeft ze geschreven!
x

ginger zei

leuk!!!x

valerie zei

wat een lekkere cakejes! ze zien er leuk uit!x

Carly zei

leuk!
Dit ga ik zeker eens proberen!x

Wietske zei

wat creatief!
die tube ziet er handig uit! waar heb je die gekocht?
xx

Charlotte zei

@wietske
ik heb deze bij jamin gekocht. een winkel met cupcake en snoep spulletjes.
koste rond de 2 euro
x

Een reactie posten

Webshop